Leder for Ejendomme & Service

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Hedensted Kommune er i en positiv udvikling med stor tilflytning og kommunalbestyrelsen har sat stor fokus på den kommunale ejendomsportefølje. Det stiller store krav til - strategisk og klogt - at kunne håndtere, planlægge og styre udviklingen inden for etablering, udvikling og drift af de kommunale bygninger.

I de seneste år har ejendomsområdet fået øget opmærksomhed og det tværfaglige samarbejde med de andre kerneområder er styrket. Der er skabt et godt overblik over de kommunale ejendomme og Kommunalbestyrelsen har nedsat et udvalg til at kigge langsigtet på, hvorledes kommunens ejendomme skal udvikle sig i fremtiden.

Som leder for Ejendomme & Service får du til opgave at sikre den fortsatte udvikling af området. Du skal lede en afdeling, hvor der er højt til loftet og god trivsel. Afdelingen står på nuværende tidspunkt for opførsel, renovering og delvis vedligeholdelse af de kommunale ejendomme. På længere sigt skal du bl.a. sikre strategisk styring af anlægsområdet samt styrket porteføljestyring, med det formål at sikre balancen mellem de politiske ambitioner om vækst og bæredygtighed og samtidig sørge for høj kvalitet i vedligeholdelse og drift af bygningerne. I dag varetager området byggestyring på en del af kommunens byggeri, mens det fremadrettet er planen, at området overtager byggeopgaver fra de øvrige kerneområder.

Din profil

Stillingen er kompleks og du skal derfor navigere naturligt inden for både det faglige område, såvel som personaleledelse ligesom du også skal befinde dig godt i samspillet med mange forskellige brugergrupper og interesser.

Som person er du kendetegnet ved at du:

  • Har lyst til, mod på og talent for ledelse og gerne med ledererfaring
  • Har øje for både personaleledelse samt strategisk og faglig ledelse
  • Har en længerevarende uddannelse inden for det tekniske område og gerne en lederuddannelse
  • Har erfaring med byggestyring, herunder udbud, politisk proces, bygge/programfase og kontraktstyring
  • Har forståelse for og erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation
  • Evner at samarbejde med og have forståelse for de mange forskellige interessenter, der gør brug af kommunens bygninger
  • Har gode analytiske evner i kombination med handlekraft og afslutningsevne
  • Er initiativrig med en evne til at se og finde de gode løsninger på tværs af etablerede strukturer og til at omsætte de gode ideer til handling
  • Er nytænkende, helhedsorienteret og relationsskabende.

Derfor skal du vælge os

Hedensted Kommune er en værdibaseret organisation, hvor der gives stor frihed til den enkelte medarbejder, og hvor der dermed også er tillid til, at ansvaret forvaltes bedst muligt. Denne tilgang til ledelse skal du kunne se dig selv i. Herudover er kommunen kendetegnet ved en decentral og flad struktur, hvor der er kort fra tanke til handling.

Lederstillingen medfører et stort ansvar for, at udvikle området, så Hedensted Kommune i fremtiden sikrer optimal udnyttelse og drift af deres ejendomme.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn.

Din primære arbejdsplads er på Hedensted Rådhus, men der må også forventes en del kørsel til kommunens øvrige administrative huse samt til de kommunale ejendomme fordelt over hele kommunen.

Hvis du vil vide mere

Har du brug for at vide mere om os og om stillingen, kan du kontakte chefen for Vej, Ejendomme & Drift John Kristensen på tlf. 2055 9870 eller via e-mail john.kristensen@hedensted.dk. Send gerne en sms eller mail, så kan vi aftale et tidspunkt, der passer.

Ansøgning

Skriv en ansøgning med CV og relevante bilag.

Vi forventer, at du forholder dig til stillingsopslaget og viser noget af det du kan, samt fortæller hvad du vil som leder af Ejendomme & Service.

Ansøgningsfristen er den 10. august 2023. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 17. august og 2. runde 24. august med henblik på ansættelsesstart 1. oktober 2023.

Om os

Ejendomme & Service dækker flere områder inden for drift og udvikling af de kommunale ejendomme. Det gælder bl.a. renovering, om- og nybyggeri, arealforvaltning, energioptimering samt udvendig og teknisk vedligehold. Derudover står enheden for driften af kantinerne og de administrative huse sammen med pedellerne, der også varetager forskellige funktioner på tværs af organisationen. Endelig varetager enheden udbud og styring af rengøringen i de kommunale ejendomme.

Foruden lederen er der i alt 21 medarbejdere inden for området. Elleve medarbejdere arbejder på forskelligvis med de opgaver, der knytter sig til drift og udvikling af de kommunale bygninger. Den daglige drift af kantinerne varetages af en kantineleder i samarbejde med syv kantinemedarbejdere. Endelig tæller området tre pedeller, der fordeler sig i de større administrative huse.

Ejendomme & Service er en del af Vej, Ejendomme & Drift, der hører til kerneområdet Vækst, Teknik & Fællesskab. Vi arbejder med "Det gode liv", så borgere og virksomheder kan bidrage til og deltage aktivt i fællesskabet. Det betyder, at vi sammen skaber bæredygtige rammer og vilkår, som mennesker, natur og virksomheder kan udvikle sig i.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hedensted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hedensted Kommune, Niels Espes Vej, 8722 Hedensted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.aplitrak.com/?adid=QWRtaW5IZWRlbnN0ZWQuNzc5NzcuMTA2MTNAa21kLmFwbGl0cmFrLmNvbQ

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881237

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet